Perjalananku Selepas SPM Part 2


Assalamualaikum dan Hai Semua :)

Banyak betul giveaway dan segmen saya join. Saje nak luangkan masa yang ada ni sekali sekala dengan join2 segmen/giveaway ni. hehehe. Nanti dah nak masuk matriks ke universiti ke dah tak ada masa macam ni. Nak fokuskan pelajaran pulak. Dah berbulan2 menanam anggur kat rumah ni. hahaha.
Haritu mama ada tanya :

MAMA : Adik nak masuk matriks ke nak buat diploma kat U? (Yes, im the youngest )
ME: Entahlah, kalau boleh matrik je . Senang setahun je belajar.
MAMA: Kalau macam tuh , kena belajar betul2 lah. Jangan main2.
ME: Okay !

Even UPU belum keluar lagi, my heart is now 70% towards MATRIKULASI. Memang ramai ckp susahla, apa lah. Tapi kita tak cuba tak tahu kan macam mana. TAWAKKAL INNAHU,DOK TRY DOK TAHU ! hahaha. Semua benda susahlah , diploma ke form 6 ke. Kalau kita dah tetapkan dalam diri benda tu susah, memang jadi susahlah. Kan? So, kena positif dan cuba kalau anda yakin.

Saya bukanlah yakin , over confident ! Tapi saya rasa Matrikulasi adalah peluang saya untuk menjadi doktor which is my fav career. IDK why. HAHA. Ataupun engineer. Yeah typical career everyone want. *-*

Cabaran saya adalah :
1. Belajar dengan bersungguh-sungguh, rajin , dan seangkatan dengannya sebab saya bukanlah seorang yang rajin. Sikit -sikit adalah.
2. Belajar jauh dari rumah. Yes, from Pahang to Perak then Kelantan. ( Saya nak cuba. Bila lagikan? )
3. Mengharungi satu tahun di matrik yg penuh liku2. hahahaha

Walauapapun saya akan tengok dulu, keputusan UPU macam mana. Ada 30% lagi kan ? Hahahaha.

List barang dah buat..... minggu depan kot beli barang semua !
p/s: Anda bagaimana?

Sambungan daripada : Perjalananku Selepas SPM Part 1

No comments:

Post a Comment

designed by Charming Templates