Minggu Pertama di Kolej Matrikulasi Perak Part 1


*Pintu Masuk Kolej Matrikulasi Perak*

Assalamualaikum dan Hai semua :)
Akhirnya saya sudah menjadi PELAJAR Kolej Matrikulasi Perak. Wuhuuuuu ! Alhamdullilah perjalanan saya di sana selamat dan pendaftaran berjalan lancar. Bertolak dari hotel, dalam pukul 9.30 pagi dan ketika sampai di simpang untuk masuk jalan ke matrik perak dah mula jammed ! Banyak betul kereta bersusun untuk masuk.. Terdetik di hati "Banyak jugak orang nak daftar kat matrik perak ni" Selepas 1 jam lebih saya dan family sampai di depan matrik perak, tak boleh nak masuk sebab ramai sangaaaat -,- Terpaksa parking kat luar dan berjalan kaki. Ya Allah banyak betul bukit kat matrik perak ni. Cuaca panas pulak tuhh. Berpeluh-peluh time nak pergi daftar.

Lepas daftar , dapat baju dan kunci kat asrama yg telah ditetapkan.. Saya dapat Bilik 2 Tingkat 2 Seri Intan. Masa tuh terfikir siapalah roomates saya. Jumpa bilik terus cari meja, loker dan katil. Then, pergi angkut barang. 2 kali tau pergi kat kereta untuk angkat barang masuk bilik. Memang lelah lah sebab tingkat dua kan.. Kemas barang sumer... Pergi kat bawah, rehat dengan family. Penat sangat. Akhirnya tiba masa untuk mengucapkan selamat tinggal...Masa ni perasaan jangan cakap ah mcam mana. Menangis memang ada. T.T huhuhuhu

Roomates ada 2 dari KL dan sorang Rompin. Not bad laah. Mula2 awkward jugak lah.. Tapi lama2 okay dah. Kat sini ada sorang kawan drpada sekolah sama. My life saver betul lah. Kalau tak , I'M FOREVER ALONE. Malam selepas daftar dah start orientasi.... JENG3..

*bersambung*


4 comments:

  1. hehe. semoga berjayq di sini dek :)

    ReplyDelete
  2. Masa akak masuk matri, ada ke peraturan baju masa pendaftaran? Sbb saya nak masuk lagi beberapa hari lagi..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

designed by Charming Templates