Lalalalala~ Cakap2 pasal braces lagi !


Assalamualaikum dan Hai semua :)
Dah banyak saya join giveaway dan segmen. So, harini saya nak update pasal braces. Takkan nak post pasal giveaway/segmen je setiap hari kan? For your information, saya BELUM pakai lagi braces ni. Dalam bulan ni atau depan insyaAllah saya akan pakai. Biasalah buat kat klinik goverment hehhehehe lambat pun kemain lagi.

Sambungan dari post ni. BACA KALAU NAK TAHU KAY : LET'S TALK ABOUT BRACES

So, lepas dah check kebersihan gigi , proceed to ambil acuan gigi dan X-RAY. Jeng jeng jeng. Amik acuan gigi tuh mula2 buat yang gigi bawah kira okay lagi..... tapi part nak amik acuan gigi atas tuh menyeksakan. Dahlah simen tuh tak sedap, nak bernafas pun kena ikut mulut je, rasa nak muntah. Nurse kat situ suruh gerakkan jari kaki so kurang sikit rasa nak muntah tuh... XRAY amik kat hospital kerajaan of course dan FREE OF CHARGE.

Next appointment, jumpa dengan doktor pakar.... bincang tentang cabut gigi dan lain2. Gigi yang saya kena cabut tiga dan......... satu kena buat pembedahan kecil sebab ada kat dalam gusi. OHMAIIII... Masa tuh kira debar jugak ah dengar kena buat operation. Doktor pakar tu kata, yang nanti buat operation kat hospital , doktor pakar bedah mulut kat hospital akan keluar gigi dalam gusi tuh dan cabut 3 gigi yg perlu dicabut sekaligus. TAPI dalam keadaan bius penuh. Masa ni dah lega sikit.... sebab sakit sekaligus. Kalau biasa, kena cabut satu2, satu minggu satu gigi ... tak ke merana diri kalau macam tu nak menanggung sakit? So, setuju dan pergi ke hospital HTAA Kuantan dan check.

Nak dipendekkan cerita, akhirnnya hari untuk amik surat masuk wad. Yelah nak buat operation kan? TAPI MALANGNYA..... 2-3 hari sebelum tuh saya demam dan tekat sakit. Akhirnya tak jadi buat operation , sebab keadaan diri tak sihat, macam mana nak bius? Masa tuh dalam bulan 1 2013....

Disebabkan pakar bedah mulut hanya ada seorang kat HTAA dan doktor tu hanya buat operation setiap hari isnin jadi kenalah tunggu sampai doktor pakar tu ada kekosongan. Lagipun, kes2 kecemasan/berat akan didahulukan. Dua bulan tiada berita dari hospital...... dan akhirnya ...... mendapat panggilan daripada hospital.

BERSAMBUNG............

No comments:

Post a Comment

designed by Charming Templates